با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

از مهمترین دغدغه خانواده‌ها در شهرهای بزرگ که در خیلی مواقع استرس زا نیز می‌باشد فرایند اسباب کشی است. ممکن است هر ساله و یا هر چندین سال یک بار بر دوش خانواده‌ها سنگینی کند. همانگونه که گفتیم اسباب کشی را یک فرایند می‌نامند که خود مستلزم انجام چندین کار می‌باشد 

اسباب کشی و قدمت آن

اسباب کشی از دیرباز در زندگی خانواده‌ها وجود داشته. هر چه روبه عقب گام می‌گذاریم این عمل بیشتر انجام می‌شده. اما با ساخت خانه‌ها و مستقر شدن انسان‌ها در سرپناهی بنام خانه و شروع زندگی اجتماعی اسباب کشی و جابجایی مداوم نیز کم کم از رونق افتاد. اسباب کشی و جابجایی‌ها فقط به دلایل خاصی بود که طبیعت به انسانها تحمیل می‌کرد. مانند سیل، زلزله، سرما و گرما و جنگها. هر چند این مسئله شاید سالها و قرنها به همین بود. اما کم کم با افزایش جمعیت و مسئله شهرنشینی، بوجود آمدن قوانین خاص زندگی در شهر و موارد دیگر باعث گردید خیلی از افرادی که تصمیم داشتند  در شهرها زندگی کنند با مشکل تهیه مسکن مواجه شوند. در نتیجه به زندگی اشتراکی چند خانواده در یک منزل بزرگ روی آورند. در کنار این مسئله اسباب کشی نیز از ضروریات این نوع زندگی گردید.

هرگونه جابحایی وسایل مربوط به زندگی و کار از محلی به محل دیگر فارغ از دلیل آن را اسباب کشی می‌گویند. این عمل ممکن است از محلی با فاصله کوتاه از محله ای به محله دیگر در یک شهر و یا از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر صورت پذیرد. در ادامه در مورد انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی به عنوان یکی از مواردی که بایستی رعایت و انجام داد توضیح خواهیم داد.

برنامه ریزی‌های ویژه اسباب کشی

همانگونه که گفته شد اسباب کشی از هر نوع آن نیاز به برنامه ریزی دارد که می‌توان آنرا در موارد زیر بیان نمود:

برنامه ریزی

از اصول اولیه در هر کاری که بخواهید جنبه نظم و قانونمند داشته باشد برنامه ریزی می‌باشد. این مسئله خاص اسباب کشی نیست. اما می‌تواند کار شما را راحت تر و بر اساس نظم جلوه گر سازد. این مسئله در انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی تاثیر زیادی دارد.

بسته بندی

از موارد دیگری که در اسباب کشی مدنظر قرار می‌گیرد بسته بندی صحیح و با استفاده از تجهیزات و امکانات مورد احتیاج مانند کارتن،  پلاستیک‌های حباب دار و طناب است.

استفاده از نیروی متخصص کار اسباب کشی نیاز به استفاده از نیروی ماهر و کارامد در جابجایی لوازم دارد. این امر باعث می‌گردد تا خطر آسیب زدن به لوازم و حتی ساختمان تا حد زیادی کمتر شود.

انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی

از مواردی که لازم می‌باشد هنگام اسباب کشی رعایت گردد انتخاب روز مناسب جهت اسباب کشی می‌باشد که در ادامه توضیحاتی خواهیم داد.

برای اسباب کشی خصوصا در شهرهای بزرگ حتما بایستی برای روز اسباب کشی انتخاب مطمئنی داشت. چرا که برخی موارد می‌تواند در جریان اسباب کشی موجب اختلال گردد که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

باربری مرزداران

طرح ترافیک

یکی از معضلاتی که ممکن است در شهرهای بزرگ وجود طرح ترافیک می‌باشد. می‌تواند در جریان اسباب کشی معضلاتی را برای شما بوجود بیاورد. بهتر است در این مورد دقیق شده هم برای منزلی که الان هستید و هم منزلی که محل اسکان آینده می‌باشد.

وضعیت مدرسه فرزندان

انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی با توجه به روزهای تحصیلی اهمیت بسیاری دارد. اگر فرزند محصل دارید بخاطری که مشکلی برای آنان پیش نیاید اول وضعیت انتقال مکان تحصیلی را معین کنید و اگر نیازی به این کار نیست بهتر است این اسباب کشی در ایام تعطیل ترجیحا پنجشنبه یا جمعه باشد.

انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی و زمان آن

سعی کنید کار اسباب کشی را از صبح زود شروع کنید تا هم زمان کافی برای کار جابجایی داشته باشید و هم زمان استراحت بیشتری داشته باشید. نکته دیگر بهتر است در صورت امکان اسباب کشی را در فصل غیر از زمستان باشد تا معضل بارش جوی را نداشته باشید.

اگر مجبور هستید در زمستان این کار را انجام دهید حتما در مورد وضعیت هوا مطلع شوید. تمام وسایلی که باید جابجا شوند حتما بسته بندی شده و از قبل آماده باشند. هیچ چیز را برای روز آخر نگذارید.

هماهنگی با تهران باربری

حتما از قبل با موسسه‌ای که وظیفه جابجایی را برعهده دارد باربری تهران است . هماهنگی لازم را نموده و نسبت به تاریخ دقیق مطمئن شوید. اگر برنامه جابجایی و اسباب کشی بین دو شهر می‌باشد حتما نسبت به تاریخ حرکت مسیر حرکت و ساعت ورود به شهر مقصد مطمئن شوید و نیروی ماهر جهت تخلیه بار آماده کنید.

انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی در ماه

اگر مقدور باشد سعی کنید اسباب کشی چه در شهر و چه بین شهری فصل تابستان باشد تا ضمن وقت کافی وضعیت تحصیلی فرزندانتان نیز مشخص گردد. روزهای اول و آخر هر ماه به دلیل این که اکثریت جابجایی‌ها در این روزها انجام می‌گردد بهتر است انتخاب شما نباشد.

سعی کنید اسباب کشی را در ایامی‌که بخاطر مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی می‌باشد صورت نپذیرد. چرا که ممکن است در روند جابجایی خصوصا در سطح شهر برای شما مشکلاتی بوجود بیاورد.

نکات مهم زمان اسباب کشی

اگر محدودیت زمانی و شغلی ندارید بهتر است نسبت به ساعت و روز دقت بیشتری نموده و فصل تابستان را انتخاب کنید. با انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی در تابستان به خود کمک زیادی می‌کنید. قبل از هر کاری برنامه ریزی کامل و دقیقی در مورد روز جابجایی انجام دهید تا به مشکلات معمول برخورد نکرده و یا کمتر باشد. اگر خودتان یا همسرتان کامند هستید حتما از قبل برای روز اسباب کشی مرخصی داشته باشید تا بتوانید بر امور نظارت بیشتری داشته باشید.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی انتخاب روز مناسب برای اسباب کشی پرداختیم. حتما جهت اسباب کشی علاوه بر روز و ماه خوب استفاده از مؤسساتی که از نیروی کار ماهر استفاده می‌کنند ضروری می‌باشد.


  • تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ , ۰۹:۳۱:۳۰ قبل از ظهر
  • بازدید: 588