با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

یکی از اموری که زندگی در شهرها خصوصا شهرهای بزرگ گریبان گیر خانواده ها، شرکتها و اماکن تجاری می باشد اسباب کشی است که بیشتر از عواقب اجاره نشینی می باشد. هرچند در ظاهر اسباب کشی امری آسان محسوب می گردد. اما اگر بدون برنامه ریزی و غیر اصولی انجام گردد باعث دردسرهای خاصی برای خانواده ها می گردد. بنابراین می توان گفت که اسباب  کشی امری نه چندان ساده بلکه مستلزم یک برنام ریزی خاص خود می باشد. در مقاله پیش رو ضمن توضیح کلی در مورد اسباب کشی پیرامون یکی از معضلاتی که ممکن است در جریان این امر پیش بیاید یعنی فراموش کاری های اسباب کشی اطلاعات بیشتری خواهیم داد.

اسباب کشی یعنی چه؟

اگر بخواهیم تعریفی از اسباب کشی داشته باشیم باید بگوییم عبارت است از جابجایی و حمل و نقل لوازم و تجهیزات منزل، محل کار و یا ادارات دولتی و شرکت های خصوصی از مکانی به مکان دیگر را اسباب کشی می گویند. در گذشته کمتر اسباب کشی وجود داشت و معمولا در چند حالت اتفاق می افتاد:

  • اسباب کشی بخاطر خرید منزل در محلی دیگر
  • اسباب کشی در زمان ازدواج
  • اسباب کشی از شهری به شهر دیگر

البته به موارد فوق بایستی مسئله عشایر و کوچ نشینی را نیز اضافه نمود. با توجه به توسعه شهرنشینی و نقل مکان از روستاهها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و این که خیلی از مردم توانایی خرید خانه را نداشتند مسئله اجاره نشینی رواج پیدا نمودکه سرآغازی برای اسباب کشی ها در زمان های مختلف گردید‌. در ادامه قصد داریم به بررسی فراموش کاری های اسباب کشی بپردازیم.

کارهایی که برای اسباب کشی بایستی انجام داد

در مورد این کارها بایستی به موارد زیر اشاره نمود:

  • برنامه ریزی جهت منظم نمودن کارها
  • تهیه کارتن، نوارچسب پهن، طناب و دیگر لوازم جهت بسته بندی
  • تمیز نمودن محل جدید
  • استفاده از موسسات حمل ونقل ویژه اسباب کشی
  • اطلاع از وضعیت آب وهوایی خصوصا در فصل زمستان

فراموش کاری های اسباب کشی

از مشکلاتی که هنگام اسباب کشی ممکن است بوجود بیاید فراموشکاری مربوط به لوازم و دیگر موارد می باشد که در ادامه پیرامون آنها توضیح خواهیم داد:

فراموش کردن ابزارالات

از جمله چیزهایی که در همه خانه ها وجود دارد و شاید محل خاصی نیز برای نگهداری داشته باشد ابزارالاتی مانند انواع آچار یا دیگر لوازمات می باشد. هنگام اسباب کشی از جمله اموری که بایستی دقت کافی گردد برداشتن این لوازمات می باشد چرا که از لوازمات ضروری و امروزه گران قیمت می باشد.

فراموش کاری های اسباب کشی  - دارو:

معمولا داروها را در یخچال و یا کمد بالای کابینت و دور از دسترسی اطفال نگهداری می شود. هنگام اسباب کشی بهتر است به این مورد دقت کنید که آن را فراموش نکنید. خصوصا ممکن است داروهای ویژه بیماری های خاص باشد.

اسناد مهم

یکی دیگر از مواردی که ممکن است هنگام اسباب کشی فراموش گردد اسناد و یا مدارک تحصیلی فرزندان است‌. بهتر است قبل از اسباب کشی کامل هنگام جمع آوری وسایل منزل آنها را جمع کنید. معمولا این مدارک در ساک و یا چمدانهای قدیمی نگهداری می شوند که نسبت به جمع اوری ان بایستی دقت شود. خصوصا که برخی اسناد مهم در کنار آنها باشد.

لوازم و یا چیزهایی که به دیگران قرض داده اید

یکی از مهم ترین فراموش کاری های اسباب کشی، لوازمی است که قرض داده اید. ممکن است در برخی موارد لوازمی مانند کتاب، دی وی دی، آچار و برخی لوازم دیگر را به دوستان یا همسایه ها قرض داده باشید. بهتر است قبل از جابجایی کامل نسبت به بازگشت لوازم مطمئن گردید.

وسایل و لوازم حمام

از دیگر لوازم و تجهیزاتی که هنگام اسباب کشی ممکن است فراموش شود وسایل حمام می باشد. معمولا هنگام اتمام اسباب کشی افراد خانواده شاید بخواهند دوش بگیرند. بهتر است در پایان کار اسباب کشی بازدیدی از حمام داشته باشید تا جیزهایی مانند شامپو، صابون، ژل، لیف و دیگر مایحتاج داخل حمام را فراموش نکنید.

لباس هایی که تحویل خشکشویی داده اید

فراموش کاری های اسباب کشی شامل موارد خاصی می شود. یکی از مواردی که هنگام اسباب کشی بایستی رعایت نمود بررسی این مسئله است که آیا لباس، پتو، ملحفه و یا چیز دیگری را نزد خشکشویی ندارید. به این امر دقت نموده و حتما قبل از رفتن اگر موردی می باشد تحویل بگیرید.

لوازم با ارزشی که در منزل پنهان کرده اید

معمولا برخی از خانواده ها اشیاء قیمتی خود را در محلی از خانه پنهان می کنند. خصوصا خانه های ویلایی که امکان دارد در باغچه و یا گوشه حیاط، انباری و دیگر موارد چیزهای گرانبهایی را پنهان کرده باشند. حتما در این مورد دقت کنید که بعدا ممکن است به هر دلیلی دچار ضرر و زیان گردید. خصوصا اگر منزل ویلایی باشد و قرار است برنامه بازسازی و مجتمع سازی انجام گیرد.

سخن آخر

در این نوشته از تهران باربری ما به بررسی فراموش کاری های اسباب کشی پرداختیم. کلام آخر این که بهترین کار هنگام اسباب کشی برنامه ریزی قبل از انجام هرکاری می باشد. بهتر است تمام مراحل کاری را مکتوب نموده و بر اساس آن کارها را گام به گام پیش ببرید تا دچار مشکلی نگردید.


  • تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ , ۱۰:۴۶:۰۴ قبل از ظهر
  • بازدید: 328