با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

اسباب کشی از مواردی است که ممکن است در زندگی هر فردی یک یا چندین بار اتفاق بیافتد. این کار حتی ممکن است ادارات و یا شرکت‌های خصوصی را نیز شامل شود. اما برای این که کار اسباب کشی راحت تر باشد بایستی یک سری اصول و قوانینی رعایت گردد. در ادامه و در مقاله پیش رو از تهران باربری به روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر پرداخته و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

توضیحی در مورد اسباب کشی

مثال دیگر را می‌توان در مورد لوازم و اثاثیه ای دانست که بسته بندی اولیه خود را از دست داده اند. مانند تلویزیون، یخچال  و ظروف که احتیاج به بسته بندی خاص خود دارند. امروزه اسباب کشی احتیاج به آموزش خاص و یا حداقل تجربه دارد. در اکثر شهر‌ها خصوصا شهرهای بزرگ معمولا شرکت‌های ویژه اسباب کشی و حمل و نقل وجود دارند که به صورت تخصصی در کار بسته بندی و حمل اسباب منزل، اداری و یا تجاری فعالیت می‌نمایند. اما نکته مهم این در اسباب کشی انجام روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر می‌باشد که در ادامه مقاله پیرامون آن توضیح خواهیم داد.

مطاب مرتبط : باربری و اسباب کشی در عیدنوروز

اقداماتی برای اسباب کشی راحت تر

  • این اقدامات به عنوان  روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر عبارتند از:
  • اقدامات اولیه
  • این اقدامات شامل موارد زیر می‌باشد:
  • تهیه چک لیست از لوازم

یکی از اولین گام‌ها در اسباب کشی تهیه لیست از لوازمی‌می‌باشد که در اولویت قرار دارند. مانند لوازم اصلی زندگی شامل: فرش‌ها، تلویزیون، یخچال،  سرویس خواب، مبلمان و دیگر موارد.

لیست لوازم غیر ضروری

برخی از لوازم هنگام جابجایی ممکن است در منزل و محل اسکان بعدی ضروری نباشد مانند منابع آبی که در حیاط منزل قرار دارند و محل اسکان بعدی شما آپارتمان می‌باشد. برای این لوازم می‌توانید دو گزینه بخشیدن به دیگران و یا فروش را در نظر بگیرید.

تهیه جعبه و کارتن جهت جادادن لوازم خورده ریز

در اسباب کشی حتما لوازمی‌دارید که احتیاج به بسته بندی محکم و اساسی دارند. مانند ظروف چینی. حتی لوازمی‌که جعبه اصلی خود را ندارند. برای این لوازم نیز تهیه حعبه و کارتن محکم از ضروریات می‌باشد.

اقدامات ثانویه و روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر

برای یک اسباب کشی راحت بعد از اقدامات اولیه که گفته شد بایستی مرحله دوم را اجرا نمایید که عبارتند از:

بسته بندی ظروف و خرده ریز

برای این که اسباب کشی تان راحت و مطمئن باشد بهتر است با حوصله و کمک دیگران اقدام به بسته بندی ظروف نموده و در این کار از لفافه بندی نیز غافل نشوید. در بسته بندی ظروف و شکستنی‌ها حوصله و وقت بگذارید و بسته بندی را محکم کنید.

هنگام بسته بندی و لفاف گذاری ظروف و تجهیزات خرده ریز در کارتن حتما بر روی کارتن نام لوازم و در صورت شکستنی بودن این مسئله را قید کنید.

 حتما ظروف شکستی را در کارتن‌هایی بسته بندی کنید که از استحکام کافی برخوردار بوده و حجم آن سنگین نباشد که خطر پاره شدن را داشته باشد و حمل آن نیز آسان باشد.

لفاف بندی لوازم بزرگ

در روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر لوازم بزرگ را فراموش نکنید. بهتر است لوازمی‌مانند سرویس خواب و مبلمان را با پارجه و پتو لفاف پیچی کنید. البته این کار معمولا توسط مؤسسه‌های حمل انجام می‌گیرد. اگر حمل توسط خودتان و غیر از شرکت‌های حمل می‌باشد این مسئله را رعایت کنید. بسته بندی فرش‌ها را بادقت انجام داده و با طناب محکم کنید تا از باز شدن احتمالی جلوگیری شود. ضمن این که حتما فرش‌ها را به صورت لوله پیچ جابجا کنید.

مواد غذایی و فاسد شدنی را در آخرین لحظه جابجا کنید و اگر امکان منتقل کردن آن به واسطه دوری مسیر نیست بهتر است آنها را ببخشید.

حمل وجابجایی اسباب منزل با تهران باربری

روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر با باربری تهران میسر است.  برای یک حمل وجابجایی آسان و مطمئن بهترین روش استفاده از نیروی کارامد و ماهر در این امر می‌باشد. به هیچ وجه از افراد وکارگر‌های عادی برای جایجایی و اسباب کشی استفاده ننمایید.

نکته مهم این که در اسباب کشی‌ها برخی لوازم ممکن است در محل اسکان جدید ضرورت آنچنانی نداشته و شاید به کار نیایند. بهتر است این اقلام را جدا نموده و از طریقی که میسر می‌باشد بفروش برسانید. در خیلی از موارد با فروش این وسائل می‌توانید برای محل اسکان خود لوازم دیگری را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر در منطقه سردسیر زندگی می‌کنید و قصد زندگی در منطقه ای گرم را دارید داشتن بخاری‌های گازی ضروری نیست و می‌توانید با فروش آن تجهیزات دیگری برای زندگی در محل اسکان جدید را تهیه کنید.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی روش‌هایی برای اسباب کشی راحت تر پرداختیم. برای یک اسباب کشی راحت هیچ چیز بهتر از انجام کارها با حوصله و دقت نیست. خصوصا در مرحله جمع آوری و بسته بندی اولیه. بهتر است که در این امر جمع آوری، بسته بندی و پهن نمودن دوباره وسایل هیج عجله ای نداشته باشید.


  • تاریخ ارسال: شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ , ۱۴:۰۶:۴۰ بعد از ظهر
  • بازدید: 286