با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

امروزه حمل و نقل از ارکان اصلی پیشرفت یک جامعه محسوب می گردد و مؤسسات باربری هر کشور نقشی اساسی در حمل و نقل ها ایفا می کنند. به گونه ای که اقتصاد دانان حمل و نقل را رگ حیاتی هر کشوری در اقتصاد آن کشور می دانند. در نوشته پیش رو از وب سایت تهران باربری هم توضیحی در مورد باربری و انواع آن داده و هم به بررسی ویژگی های باربری خوب خواهیم پرداخت.

باربری و انواع آن

در تعریف باربری می توان گفت هر گونه جابجایی کالا، تجهیزات، اثاثیه و دیگر موارد از جایی به جای دیگر را باربری می گویند. امروزه باربری انواع گوناگونی دارد که اگر بخواهیم تقسیمی قائل شویم آنرا به سه دسته تقسیم می کنند که عبارتند از:

باربری هوایی

این نوع توسط هواپیماهای مخصوص و برخی موارد محموله های کوچک توسط هواپیماهای مسافربری جابجا می شوند. باربری هوایی بیشتر در مورد کالاهایی محسوب می گردد که بایستی سریع حمل شوند. مانند  اقلام دارویی، ارسال کمک های اضطراری به حادثه دیدگان از بلایای طبیعی، حمل کالاها و مواد فاسد شدنی برای فاصله های دور و دیگر موارد.

بررسی ویژگی های باربری خوب دریایی

باربری دریایی معمولا بیشترین استفاده و کارایی را دارند. به جرأت می توان گفت اصلی ترین نوع حمل و نقل در سطح بین المللی می باشد. باربری از طریق دریا دو صورت کلی دارد:

  • حمل مواد نفتی و میعانات گازی که توسط کشتی های مخصوص صورت می پذیرد.
  • حمل کالاهای کانتینری و فله ای که توسط کشتی های کانتینر فله بر صورت می گیرد. این کشتی ها نیز هر کدام ویژگی های حملی خاص خود را دارند.

باربری چیتگر

باربری زمینی

این نوع باربری همانگونه که از نام آن پیداست از طریق زمینی صورت می پذیرد و بیشترین استفاده در سطح کشوری و بین المللی مربوط به این نوع می باشد. باربری زمینی نیز دو صورت کلی دارد که عبارتند از:

  • باربری جاده ای: این نوع باربری اصلی ترین جابجایی و حمل و نقل کالا و دیگر موارد را انجام می گیرد.
  • باربری ریلی: این نوع باربری نیز ویژه حمل و نقل کالا و موادمعدنی از طریق راه آهن می باشد.

در مورد باربری زمینی ذکر این نکته ضروری است که ترانزیت یا بین المللی محسوب می گردد.

بررسی ویژگی های باربری خوب

امروزه مؤسسات باربری زیادی در کشورها فعالیت می کنند که کار حمل و نقل کالا و سوخت را برعهده دارند. باربری ها به دو صورت اداره می گردند:

  • نوع اول باربری هایی هستند که خود وسیله نقلیه را داشته و با استخدام راننده کار حمل و نقل را برعهده دارند.
  • نوع دوم نیز باربری هایی هستند که وظیفه جمع آوری کالا را بر عهده داشته داشته و خودروهای سنگین حمل کالا را برای مقصدهای گونانون کرایه و کار حمل را انجام می دهند که در قبال این خدمات کارمزد می گیرند.

در مورد باربری ها نوع دیگری نیز فعالیت می کنند که بیشتر خدمت رسانی آنها در سطح شهر می باشد و در مواردی بین شهری نیز خدمت رسانی می کنند که به مؤسسات حمل و نقل ویژه اسباب کشی معروف هستند. بررسی ویژگی های باربری خوب موارد مهمی را به ما نشان می دهد.

در مجموع یک باربری تهران خوب بایستی ویژگی هایی را داشته باشد که به عنوان یک مؤسسه حمل و نقل خوب شناخته شود. می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشاوره باربری

اولین ویژگی برای یک باربری خوب فارغ از نوع کارایی آن داشتن مشاورین خوب می باشد. بدین معنی که باربری خوب برای راهنمایی مشتریان وظیفه پاسخگویی به سوالات آنان در زمینه های مختلف مربوط به بسته بندی وسایل، ساعات کاری باربری، نرخ کرایه، تعرفه ها، نوع حمل کالا و دیگر مواردی که ممکن است برای مشتری سؤال برانگیز باشد.

بسته بندی در بررسی ویژگی های باربری خوب

 دومین مورد از ویژگی های یک باربری خوب می تواند بسته بندی خوب کالاها و در حمل لوازم منزل باشد. هرچه بسته بندی و چیدمان کالاها و اثاثیه بیشتر بهتر و برمبنای استاندارد های لازم باشد باعث جلب  رضایت بیشتر مشتری گردیده و همین امر می تواند در جلب مشتری مؤثر باشد.

حضور نیروی ماهر در باربری

یکی دیگر از موارد بررسی ویژگی های باربری خوب و حمل و نقل حضور نیروی کار ماهر در تمامی قسمت ها می باشد. به این معنی که نیروی کاری ماهر در بخش بسته بندی، جابجایی و چینش بار و اثاثیه در ماشین می تواند در حفظ کالا و سلامت هنگام نقل و انتقال مؤثر باشد. همین امر موجب رضایتمندی مشتری خواهد شد.

باربری مرزداران

خودروهای مخصوص حمل و نقل سالم

یک باربری خوب اگر می خواهد جذب مشتری بیشتری داشته باشد بایستی از خودروهای سالم و ایمن در همه زمینه ها استفاده نماید. به عنوان مثال خودروهای ویژه حمل لوازم و اثاثیه منزل حتما بایستی مسقف بوده تا ضمن حفاظت از لوازم منزل از افتادن احتمالی و سرقت آنان نیز جلوگیری شود.

خدمت رسانی در تمام ایام

از دیگر بررسی ویژگی های باربری خوب ارائه خدمات در تمام ایام به صورت شبانه روزی می باشد. خیلی از افراد زمان برایشان از اهمیت ویژهای برخوردار است. خصوصا در جابحایی در شهرهای بزرگ. بنابراین مناسب است که خدمت رسانی در تمام ایام و در طول شبانه روز انجام دهید.

در شهرهای بزرگ برای خیلی از افراد جابجایی اسباب منزل در روزهای خلوت و یا صبح زود راحتتر است و دردسر کمتری دارد. بنابراین با انجام این کار ضمن انجام خدمت رسانی بهتر و سریع تر می توانید رضایتمندی مستریان خود را نیز بدست آورید.

بیمه در بررسی ویژگی های باربری خوب

یک مؤسسه باربری خوب حتما بایستی بار مشتری را در هر صورت بیمه کند. خصوصا اگر این امر در مورد حمل و جابجایی اثاثیه منازل و تجهیزات اداری باشد. این امر موجب می گردد تا مشتری با اعتماد بیشتری کار را به شما بسپارد.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی ویژگی های باربری خوب پرداختیم. اگرقصد حمل کالا و اثاثیه منزل خود را دارید بهتر است ضمن برنامه ریزی هایی که خودتان برای بهبود کار انجام می دهید برای جابجایی و نقل و انتقال کالا و اثاثیه منزل خود حتما در مورد باربری اگر مطمئن هستید آن را انتخاب کنید‌. در این مورد حتما انجام مشورت و تحقیق لازم و ضروری می باشد.


  • تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ , ۰۹:۲۰:۵۸ قبل از ظهر
  • بازدید: 539