با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

امروزه یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است گربانگیر افراد خصوصا در شهرهای بزرگ گردد اسباب کشی می باشد‌. برای برخی این مسئله همه ساله یا هر چند سال یکبار رخ می دهد. برای افرادی که مستاجر هستند امری رایج و افرادی که  منزلی خریده و قصدجابجایی دارند نیز یکبار این چالش را خواهند داشت. هر اسباب کشی قواعد و قوانین خاص خود را دارد. درنوشته پیش رو از باربری تهران هم پیرامون اسباب کشی اطلاعاتی در اختیارشما قرار خواهیم داد و هم توضیحاتی در مورد جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

تعریف اسباب کشی

در تعریف این واژه می توان گفت هر گونه جابجایی که همراه با بسته بندی و حمل اثاثیه منزل، لوازم و تجهیزات اداری و یا کالا های تجاری باشد اسباب کشی می گویند. اما بیشترین نوع کاربرد این تعریف در این مورد شامل لوازم اثاثیه منزل می شود. اسباب کشی چه در مورد منزل باشد و چه دفاتر اداری و شرکت ها زمانبندی و استفاده از تجهیزات مرتبط با آن مانند انواع کارتن، جعبه و طناب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی هم نیاز به دقت بسیاری دارد.

موارد مهم در اسباب کشی

اهمیت بسته بندی و مواردی که در اسباب کشی باید رعایت کنید را در ادامه بیان می کنیم. همانگونه که گفته شد زمانبندی و بسته بندی در اسباب کشی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در اولین مرحله از بسته بندی لوازمی مورد نیاز می باشد که بهتر است تهیه گردد:

  • کارتن
  • پلاستیک حباب دار(بابل رپ)
  • سلفون
  • روزنامه باطله یا پوشال
  • انواع طناب ضخیم و نازک
  • چسپ پهن و ماژیک نوک پهن برای نوشتن روی کارتن

و دیگر لوازمی که ممکن است مورد لزوم باشد. بهتر است برای این که لوازم منزل هنگام جابجایی و اسباب کشی آسیبی نبینند دقت کافی در بسته بندی داشته و از کارتن های زیاد بزرگ و نازک استفاده نکنید. کارتن ها سعی شود ضخیم باشد مانند کارتن موز. بعد از بسته بندی بر روی هر کارتن نوع وسایل داخل کارتن و در صورت شکستنی بودن آن قید شود. در بسته بندی اثاثیه دقت نمایید که وسایل با وزن سنگین مانند کتاب را در کارتن های بزرگ قرار ندهید و کارتن بزرگ را برای لوازمی مانند پتو و یا ظروف پلاستیکی در نظر بگیرید. برای جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی از این کارتن ها استفاده نکنید.

اگر گوشه و کنار کارتن ها خالی ماند آنها را با روزنامه پر کنید تا ضمن جلوگیری از جابجا شدن لوازم داخل  از له شدن آن نیز جلوگیری شود. ظروف شکستنی را با پلاستیک حباب دار لفاف پیچی کنید. و موارد دیگری که خودتان بایستی با دقت بیشتر و صبوری آنها را رعایت کنید.

باربری مرزداران

جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی

در اسباب کشی منزل مهمترین اصل نحوه بسته بندی و جابجایی می باشد. این دو به نوعی مکمل یکدیگر می باشند. بنابراین برای جابجایی لوازم منزل خصوصا لوازم با ارزش موارد زیر را در نظر گرفته و رعایت کنید:

لیست گیری

قبل از اسباب کشی لوازم با ارزش خودرا در لیستی نوشته و در صورت امکان از کلیه لوازم با ارزش خود و بسته آن عکس بگیرید. نکته دیگر حتما موقع جابجایی نظارت دقیق داشته باشید. به مسئول حمل و نقل و سر کارکر بگویید که این لوازم و بسته بندی دارای اهمیت می باشد تا در صورت مشکل و آسیب دیدگی بتوانید ادعای خسارت کنید.

جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی و بسته بندی شخصی

حتما لوازم با ارزش خود را خودتان و با دقت کامل با یک لایه محافظ ( مانند پلاستیک حباب دار) بپوشانید. در صورتی که اشیاء عتیقه ای در منزل دارید حتی الامکان خودتان با وسیله شخصی تان جابجا کنید.

در بسته بندی و جابجایی لوازم با ارزشی مانند آثار هنری، تابلو،  مجسمه و  غیره سعی کنید از جعبه های فلزی و یا صندوق چوبی استفاده کنید. برخی از باربری ها برای اینگونه وسائل جعبه های مخصوصی داشته که می توانید آنها را کرایه کنید.

بسته بندی قاب عکس قدیمی و تابلوفرش

جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی شامل گزینه های مختلفی است. در این بخش قاب عکس و تابلو فرش را بررسی می کنیم. قاب عکس های قدیمی و تابلوفرش ها را اول با پلاستیک حباب دار و روی آن از مقوا و کارتن مناسب استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر از باربری بخواهید که به وسیله پتوهایی که در اختیار دارند لفاف پیچی کنند.

باربری ولنجک با قیمتی مناسب

جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی به صورت شخصی

وسایل شکستنی کوچک مانند مجسمه های کریستال و شیشه ای را خودتان با وسیله شخصی جابجا کنید. حتما جواهرات و اشیاء قیمتی را خودتان جابجا کنید و سعی کنید به هیچ وجه حتی در صندوق نیز نگذارید.  برای اطمینان می توانید جواهرات و طلا را در صندوق امانات بانک نگه دارید. در صورتی که به هر دلیل خودتان کار اسباب کشی را انجام می دهید از نزدیکان و دوستان بخواهید در جابجایی و اسباب کشی کمک تان کنند.

سخن آخر

جابجایی لوازم با ارزش در اسباب کشی با توجه به مدلی که این وسایل دارند بسیار اهمیت دارد. برای اطمینان از صحت کار و سلامت جابجایی حتما دقت کنید تا از مؤسسات باربری مطمئن استفاده نموده و در صورت امکان حمل و جابجایی اسباب منزل خود راحتی درون شهر بیمه معتبر کنید.


  • تاریخ ارسال: شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ , ۰۸:۵۲:۱۷ قبل از ظهر
  • بازدید: 534