با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

یکی از مقوله‌ها و مواردی که ممکن است در زندگی هر فردی یک یا چندین بار بوجود بیاید اسباب کشی می‌باشد. این مسئله ممکن است در مورد جابجایی در سطح شهر و از منزلی به منزل دیگر باشد و یا همین فرایند اما از شهری به شهر دیگر. در هر صورت بایستی قبول کنیم که مسئله ای استرس زا پیش روی خانواده‌هایی است که با آن روبرو می‌شوند.  اسباب کشی شاید در نگاه اول امری ساده به نظر بیاید‌. اما  قبول کنیم که در عین سادگی امری تخصصی نیز می‌باشد که قوانین و مراحل اجرایی خاص خود را دارد. در نوشته پیش رو ضمن توضیح درمورد اسباب کشی و قواعد آن در مورد حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اسباب کشی منزل مواد غذایی

یکی از کارهایی که از قدیم در بین خانواده‌ها رواج بوده اسباب کشی بوده و می‌باشد. در کشور ما کوچ نشینی در نزد عشایر عزیز یکی از این نمونه کارها می‌باشد که به صورت منظم سالیانه برگزار می‌گردد.

باربری مناطق تهران

باربری مرزداران                              باربری چیتگر                                     باربری ستارخان                                     باربری گیشا

با توسعه شهرنشینی و در کنار آن اجاره نشینی یکی از عواملی گردیده که در حال حاضر اسباب کشی نیز به صورت اساسی صورت می‌گیرد. بدین معنی که دیگر مانند گذشته کار سنتی نیست. هر چند در خیلی از شهرها ممکن است هنوز این کار توسط خانواده و اعضای فامیل و دوستان صورت پذیرد. در هر صورت برای اسباب کشی اصولی بهتر است موارد زیر را بکار بگیریم:

برنامه ریزی در اسباب کشی

برای اسباب کشی اولین کار قبل از هر چیزی برنامه ریزی می‌باشد. در این برنامه ریزی بایستی مشخص نمود که در چه روز شروع به جمع آوری و بسته بندی اثاثیه نمود و برای ایمنی بهتر حتما لوازمی‌مانند کارتن محکم و طناب تهیه نمود. در ادامه البته به بررسی حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها می‌پردازیم.

بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

بهتر است تمامی‌تجهیزات و ظروفی را که بسته بندی اولیه خود را ندارند دوباره با نظم و حوصله و لفاف پیچی بسته بندی نمود‌.

اگر قصد حمل اسباب منزل و جابجایی در سطح شهر را دارید بهتر است از قبل محل جدید را تمیز نموده و محل هر وسیله را منزل جدید مشخص نمایید. بهتر است برای ایمنی بهتر جهت جابجایی از مؤسساتی که امر اسباب کشی فعالیت دارند کمک بخواهید‌.

حتی المقدور وسیله‌هایی مانند تلویزیون را با کارتن اصلی خود جابجا کنید. اگر کارتن اصلی موجود نیست حتما سعی کنید به صورتی مطمئن بسته بندی و لفاف پیچی کنید.

حتما کارتن‌هایی را که ظروف شکستنی و یا تجهیزات ظریف و آسیب پذیر در آن قرارداده اید را با ذکر علامت و نوشتن شکستنی می‌باشد مشخص کنید.

تاریخ و روز معینی راجهت اسباب کشی مشخص نمایید و حداقل یک یا چند نفر در منزل جدید حضور داشته باشند تا جای برخی از لوازم را برای کارگرانی که وظیفه آوردن را دارند مشخص کنند. در مورد اسباب کشی موارد دیگری نیز وجود دارد. مانند حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها که در ادامه توضیح خواهیم داد.

حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها

هنگام اسباب کشی یکی از مشکلاتی که برای خانواده پیش می‌آید جابجایی موادغذایی خصوصا نوع فاسد شدنی و فریز شده می‌باشد. اما با کمی‌برنامه ریزی می‌توان همین موادغذایی را به صورت سالمی‌جابجا نمود. برای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بررسی و مشخص کردن مواد غذایی

کلیه موادغذایی را لیست برداری کنید و موادی مانند حبوبات، برنج، مواد کنسرو شده و فریز شده را مشخص نمایید. با دقت مواد غذایی موجود در منزل را مورد بررسی قرار دهید. برخی از مواد غذایی ممکن است تاریخ مصرف شان گذشته باشد و یا خیلی مصرف آنها ضرورتی نداشته باشد. بهتر است آنها را قبل از جابجایی دور بریزید.

استفاده از موادغذایی فاسد شدنی قبل از اسباب کشی

در حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها باید به مواد فاسد شدنی دقت کنید. بهتر است از چند روز قبل از اسباب کشی مواد غذایی که احتمال فاسد شدن آنها زیاد می‌باشد و یا مواد عذایی منجمد بیشتر استفاده نموده تا به حداقل یا اتمام برسد. ضمن این که از خرید موادغذایی جدید قبل از اسباب کشی استفاده کنید‌.

بخشیدن موادغذایی

بهتر است برخی از مواد غذایی را که احتمال فاسد شدن آنها بالا می‌باشد به دوستان و یا همسایه‌ها داده و یا آنها را به مؤسسات خیریه ببخشید‌.

اقلامی‌از مواد غذایی مانند کنسروها را بسته بندی کرده و در کارتن مخصوص قسمت آشپزخانه بسته بندی کنید. اقلامی‌مانند رب گوجه، کنسروهای لوبیا، نخودفرنگی و تن ماهی و غیره را می‌توانید بسته بندی نمایید.

مایعات

برخی از مایعات مانند عرقیات، آب لیمو، سرکه و دیگر موارد را بهتر است بعد از اطمینان از سالم بودن آنها را لفاف پیچی نموده و درب آنها را محکم کنید. دور درب ه ارا نوارچسپ بپیچید. در کارتن محکم قرار داده و روی آن حتما عبارت شکستنی را بنویسید‌.

نکته مهم دیگر این که مواد غذایی منجمد شده را در آخرین مرحله و در یونولیت قرار دهید. معمولا مؤسسات باربری تهران که در کار حمل اثاثیه هستند یونولیت‌های ویژه حمل مواد غذایی را داشته و می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی تکنیک‌ها و روش‌های حمل و جابجایی موادغذایی در اسباب کشی‌ها پرداختیم. برخی از مواد غذایی مانند برنج و حبوبات را نیز می‌توانید در ظروف مخصوص خودشان در کارتن محکم بسته بندی نمایید. ضمن این که حتما روی کارتن قید نمایید. بهتر است در صورتی که نقل مکان و جابجایی از شهری به شهر دیگر می‌باشد مواد غذایی منجمد و فاسد شدنی را حتما ببخشید‌. چرا که در جابجایی‌های با مدت طولانی خطر خراب و فاسد شدن مواد غذایی بسیار زیاد می‌باشد.


  • تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ , ۰۹:۴۷:۳۰ قبل از ظهر
  • بازدید: 275