با کادری متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی آماده ی خدمات دهی به شما هستیم

یکی از اموری که از ایام گذشته و بسیار در سرتاسر جهان از اهمیت خاصی برخوردار بوده مسئله حمل و نقل می باشد. در مورد اهمیت آن همین بس که گفته شود در زمان های قدیم دولت ها برای کاروان هایی که کالاهای مردم را حمل می کردند نگهبانان خاصی گماشته بودند و حتی در بین راه ها نیز برای حفظ امنیت راهدار خانه هایی وجود داشت. امروزه نیز حمل و نقل به کاری تخصصی تبدیل گشته و مؤسساتی هستند که در زمینه های مختلف حمل و نقل فعالیت می کنند. در مقاله پیش رو ضمن تعریف مختصر پیرامون حمل و نقل در مورد حمل و نقل لوازم اداری توضیحات بیشتری خواهیم داد.

 

تعریف حمل و نقل و اقسام آن

در یک تعریف ساده به هر گونه جابجایی انسان،  کالا و  حیوان و هر چیز دیگر از جایی به جای دیگر را حمل و نقل یا (Transport) می گویند.

اقسام حمل و نقل

فارغ از نوع کالا و یا این که انسان یا چه چیز دیگری را حمل می کنند حمل و نقل به سه بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • حمل و نقل زمینی در دو قسمت ریلی و جاده ای
  • حمل و نقل دریایی در سه قسمت مسافر،  کالا و مایعات نفتی وگازی
  • حمل و نقل هوایی در دو قسمت مسافر وکالا

در ادامه پیرامون حمل و نقل لوازم اداری توضیحاتی خواهیم داد.

حمل و نقل لوازم اداری

امروزه یکی از دغدغه‌هایی که برای شرکت ها و ادارات وجود دارد چگونگی جابجایی ملزومات و تجهیزات می باشد. چرا که این نوع حمل و نقل و جابجایی با اسباب کشی منزل متفاوت می باشد. اما این تفاوت در چیست که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دلایل اهمیت جابجایی لوازم اداری

  • اولین نکته در مورد جابجایی لوازم اداری وجود اسناد و مدارک مهم می باشد. بدین معنی که در جابجایی لوازم اداری بایستی نسبت به این مسئله توجه نمود و به همین خاطر باستی جهت امنیت و سلامت این مدارک حتما برنامه ریزی مخصوص خود را پیاده نمود.
  • وجود تجهیزات مهم در حمل و نقل لوازم اداری بسیار کار را خاص می کند. شاید در جابجایی و اسباب کشی منزل یک کارتن لوازم آشپزخانه را فراموش کنید. ولی در جابجایی ملزومات اداری بایستی بخاطر وجود دستگاه هایی مانند کامپیوتر، کپی فاکس و دیگر موارد حتما موارد خاص آن را رعایت نمایید.
  • وجود میز صندلی و  کمد که هر کدام بایستی در محل جدید در جای خود مستقر و سلامت آن تضمین گردد.
  • بسته بندی صحیح و محکم در کارتن ها و یا صندوق های فلزی و چوبی مخصدص به خود و دیگر موارد.

باربری لوازم اداری در باربری ولنجک 

 

نکاتی که هنگام حمل و نقل لوازم اداری بایستی رعایت گردد

این موارد عبارتند از:

 برنامه ریزی و تهیه لیست موجودی لوازم

به عنوان اولین گام در جابجایی لوازم اداری برنامه ریزی و تهیه لیست از تجهیزات اداری که بایستی در حمل و نقل جابجا گردد. این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

باربری لوازم اداری در باربری گیشا

 بسته بندی تجهیزات اداری

تجهیزاتی مانند رایانه،  چاپگر،  دستگاه های کپی بخاطر ظرافت و حساسیت بالایی که دارند بایستی در کارتن های مخصوص همراه پوشال لفاف پیچی گردد.

رعایت جابجایی صحیح همراه با احتیاط و نکات ایمنی

لوازم اداری دارای حساسیت خاصی هستند. بخاطر همین علاوه بر بسته بندی در کارتن های محکم جهت ایمنی بیشتر حتما بایستی هنگام جابجایی از نیروی کافی استفاده گردد. درصورت نیاز از دو یا چندین نفر برای جابجایی استفاده گردد.

 استفاده از کارتن های محکم وجعبه های فلزی و چوبی

حتما از کارتن های محکم و جعبه های فلزی و چوبی استفاده گردد تا ایمنی رعایت گردد. برای این حمل و نقل لوازم اداری از کارتن های" توت" ویژه حمل پرونده ها، فایل ها و لوازم میز کار استفاده می گردد. حتما در محل جدید جای لوازمی مانند میز،  صندلی، کمد ها و غیره را مشخص کنید تا کارگران بدانند کدام وسیله را در چه محلی قرار دهند.

باربری لوازم اداری در باربری مرزداران

 مشخص نمودن محتویات هر کارتن

با برچسپ زنی بر روی هر کارتن محتویات داخل آن را مشخص کنید. خصوصا مربوط به کدام بخش و اتاق می باشد را نیز معلوم نموده تا در محل جدید دچار مشکل نشوید.

لفاف بندی و بسته بندی ویژه مبل و صندلی ها

صندلی ها و مبل ها نیاز به بسته بندی خاص دارند که معمولا توسط خود شرکت های حمل و نقل ویژه تجهیزات اداری صورت می گیرد تا آسیبی به آنها وارد نگردد. در حمل و نقل مبل،  صندلی و میز و دستگاه های الکترونیکی حساس به ضربه از پلاستیک های حبابدار(استرچ رپ) و سلفون استفاده گردد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت تهران باربری ما به بررسی حمل و نقل لوازم اداری پرداختیم. حتما برنامه ریزی کاملی قبل از جابجایی انجام دهید. با هماهنگی قبلی محل جدید را به مسئول شرکت اسباب کشی نشان داده و محل استقرار کلیه تحهیزات در بخش های مختلف نیز مشخص گردد.


  • تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ , ۱۴:۵۷:۰۰ بعد از ظهر
  • بازدید: 290